۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۰:۲۹

استاندار گیلان:

گیلان ششمین استان مهاجرپذیر کشور/ تشکیل کمیته مهاجرت ضروری است

گیلان ششمین استان مهاجرپذیر کشور/ تشکیل کمیته مهاجرت ضروری است

رشت- استاندار گیلان با اشاره به اینکه این گیلان ششمین استان از نظر مهاجرت و جابه جایی در سطح کشور است، گفت: تشکیل کمیته ای با موضوع مهاجرت در استان ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع عصر چهارشنبه در جلسه شورای راهبردی جمعیت و شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی گیلان در استانداری، اظهار کرد: باید برنامه ریزی و تصمیم گیری ها در حوزه جمعیت بر اساس آمارها و داده‌ها تهیه شده باشد.

وی در ادامه جوانان را سرمایه‌های اصلی هر جامعه‌ای عنوان کرد و با بیان اینکه نیروی جوانی رکن مؤثر در توسعه کشور محسوب می‌شود، گفت: باید تلاش کنیم تا با تسهیل امر ازدواج جوانان را ترغیب به تشکیل خانواده و فرزند آوری کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب، با تأکید بر اینکه باید این سیاست‌ها به برنامه تبدیل شود و سپس اقدامات لازم در مسیر تحقق برنامه‌ها انجام شود.

وی با بیان اینکه گیلان یکی از استان‌های سالمند در کشور است و بر ضرورت تکریم سالمندان تأکید و تصریح کرد: عدم مدیریت درست در این بخش می‌تواند این موضوع را در آینده به یک چالش برای استان تبدیل کند

زارع در ادامه با اشاره به ضرورت حفظ سلامت سالمندان، بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا یکی از توصیه‌های بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و شبکه‌های بهداشت مراقبت از سالمندان و پایش مستمر این عزیزان است.

وی با تأکید بر انجام کارهای فرهنگی در جامعه در زمینه افزایش ازدواج جوانان، گفت: متأسفانه شاهد افزایش سن ازدواج در جامعه به دلایل مختلف است که قطعاً اقدامات فعالان فرهنگی می‌تواند در ترغیب و تشویق جوانان را به ازدواج مؤثر باشد.

استاندار گیلان همچنین به موضوع بی علاقگی زوج‌های جوان به فرزند آوری در سال‌های ابتدایی ازدواج اشاره کرد و ادامه داد: گروه‌های مردمی باید با برنامه‌های فرهنگی در این حوزه نیز اثر بخش باشند.

وی با اشاره به مهاجرپذیر بودن استان گیلان و با بیان اینکه بر اساس گزارشات این استان ششمین استان مهاجر پذیر است، گفت: کمیته‌ای با موضوع مهاجرت باید برای برای برنامه ریزی و انجام اقدامات در این بخش تشکیل شود.

زارع تصریح کرد: باید متناسب با شرایط اقلیمی و زیرساختی استان گیلان باید در خصوص موضوعات مختلف مهاجرت هدف گذاری و سیاست گذاری شود.

وی با بیان اینکه استان گیلان در زمینه صدور کارت ملی هوشمند در کشور جایگاه سوم را دارد، افزود: دستگاه‌ها باید در جهت اجرای بهتر سیاست‌های ابلاغی جمعیت بیش از گذشته تلاش کنند.

کد خبر 4931031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha